U utorak 4. lipnja 2024. godine održan je koncert zborova Glazbene škole Pavla Markovca u Crkvi sv. Petra Apostola. Na već tradicionalnom koncertu pred završetak nastavne godine pjevači Malog dječjeg zbora, Komornog dječjeg zbora i Mješovitog zbora škole pokazali su presjek svog rada protekle školske godine: poznavanje skladbi različitih glazbenih stilova i žanrova, vokalno umijeće, uigranost i usklađenost u zajedničkoj izvedbi za što su ih pripremili njihovi profesori Iris Imamagić, Vinko Karmelić, mag. mus., Antonija Blažina, prof. savjetnik i Franjo Klinar, mag. mus.
Zanimljivost ovog koncerta je u tome što ne dirigiraju zborovođe, nego učenici dirigiranja 3. i 4. razreda srednje škole koji su sa svojim predmetnim nastavnikom Vinkom Karmelićem vrijedno pripremali i uvježbali program.
Učenici 3. razreda pokazali su zavidnu razinu vođenja ansambla nakon samo godinu dana učenja dirigiranja: Filip Kadić nježnim vođenjem glazbenih fraza u skladbama J. S. Bacha i G. I. Gonzalesa, čija je Ave Maria u ovom akustičnom sakralnom prostoru zvučala poput molitve; Hana Pračić energičnim i preciznim izvedbama Kauboja i indijanca B. Mihaljevića i Na otoku Mindanao I. Kuljerića, Lara Ivanović je otvorila koncert skladbom Zdravo maleni A. Kabilja i žustrim kretnjama također obuzdala skladbu I. Kuljerića; Mihael Kufrin je preciznom i čvrstom kretnjom (koja je karakteristična za dirigente puhačkih ansambala, što je razumljivo jer je Mihael izvrstan saksofonist) izveo skladbe T. Gilkysona i K. Krausa u čijoj je Pjesmi o vuku istakao programnost skladbe vješto kretnjama pričajući priču.
Maturanti, koji uče dirigiranje dvije godine, okušali su se u zahtjevnijim skladbama: Iva Barbalić je u folklornoj skladbi Letovanić E. Cossetta prikazala svoje viđenje gradacije mijenjanjem tempa; Magdaleni Lipanović je skladba I. J. Skendera Dohvati mi tata mjesec isijavala mirom, dok je izvedbom skladbe G. Bizeta Toreador (iz opere Carmen) pokazala čvrstoću i španjolski temperament.
Posebno bih izdvojila maturanta Lovru Smiljanića kojem je ovaj nastup bio ujedno i završni koncert: dirigirao je čak sedam skladbi, izvrsno držeći kontrolu i koncentraciju te se kvalitetom svoje dirigentske umješnosti istaknuo u odnosu na ostale učenike: u skladbi A. Kabilja je kretnjom ispričao priču koju je bespogovorno slijedio Mali dječji zbor, a u skladbama koje je pjevao izuzetni mnogonagrađivani Komorni dječji zbor, pokazao je svu svoju vještinu, znanje i koncentraciju u složenim, slojevitim skladbama L. Bardosa i E. Cossetta. Na završetku je uslijedio niz skladbi u izvedbi Mješovitog zbora sa skadbama J. Des Presa, I. pl. Zajca, E. Cossetta i A. Vivaldija, od kojih je svaka stikom i karakterom različita, a svakoj od njih je Lovro pristupio na ispravan način: prema potrebi kratkim energičnim ili nježnim širokim kretnjama, zanimljivim akcentima, vlastitim stavom je poput kapetana vješto plovio kroz program.
Sadašnji i bivši učenici škole rado su se prihvatili pratnje na klaviru i orguljama: Jan Lesić, učenik 3. razreda srednje škole spretno je pratio Mali dječji i Mješoviti zbor u skladbama T. Gilkysona, K. Krausa i G. Bizeta, Ivan Varošanec, mag. mus. mentor Komorni dječji zbor u izrazito složenoj skladbi L. Bardosa i Dubravko Ćepulić Polgar, mag. mus. je spretno sažeo na orguljama orkestralnu partituru A. Vivaldija.
Brojna publika, odličan prostor i zanimljiv koncept ovog koncerta čini ga posebnim, toplim i budi sentimentalne osjećaje. Mnogim bivšim maturantima je dolazak na ovaj koncert postao neizostavna potreba i veselje. Pregršt dubokih emocija koje su se osjetile tijekom i nakon izvedbe, ozarena lica mladih dirigenata prilikom čestitanja publike, čine ove koncerte i inspirirajućim iskustvom, čemu u najvećoj mjeri pridonosi mentor Vinko Karmelić, čija je ljubav prema glazbi i radu s mladim glazbenicima zarazna te on godinama svojom karizmom obogaćuje odrastanje naših učenika.
Autorica teksta: Antonija Blažina, prof. savjetnik